Zullen we elkaar serieus nemen ?

Als u zaken doet met uw klanten wilt u graag dat u serieus genomen wordt.
U verricht uw diensten of levert uw goederen volgens afspraak.

Als vervolgens uw klant de betalingstermijn overschrijdt, dan wordt u
eigenlijk niet serieus genomen. De klant houdt zich niet aan de betalingsafspraak
terwijl u wel aan alle leveringsvoorwaarden heeft voldaan.

Maar ziet u dit ook als “niet nakomen van een afspraak”?

Meestal wordt er geduldig aangemaand of nagebeld en kan de factuur
rustig 60 tot 90 dagen openstaan terwijl u toch echt 14 of 30 dagen heeft afgesproken.
De klant was immers akkoord gegaan met de 14 of  30 dagen.

Als de klant u wel serieus had genomen dan had de klant u direct gemeld
dat er later of in termijnen betaald gaat worden maar meestal hoort u niets-

U moet achter u geld aan lopen.  Dat is geen goed teken.
Hoe langer u achter geld aan loopt, hoe minder serieus de klant u neemt.

Klanten die het willen oplossen komen met oplossingen,
– klanten die het niet willen oplossen laten niets weten en zorgen voor problemen.

Ik adviseer u dan ook om voor het zakendoen uw regels op te stellen waarin
duidelijk is hoe lang een factuur mag openstaan en een kredietlimiet per klant,bijvoorbeeld EURO 1.000,00

Bij “nieuwe” klanten is dit uiteraard kort en bij voorkeur contant.
Met vaste klanten kunt u wat minder streng zijn als blijkt dat u serieus nemen en
behandelen als een gelijkwaardige zakenpartner.

TIP :  Vaste klanten bezoeken die slecht betaalt levert altijd nieuwe informatie op.

Bij het uitblijven van een betaling kunt u de klant op de hoogte brengen van
openstaande posten middels schrijven en bellen volgens een streng schema.

Blijft de klant niet betalen, dan verzoek u ik contact op te nemen om de kwestie
met ons te bespreken onder telefoonnummer 040 – 236 57 84 of email info@incassodienst.nl
We gaan direct aan de slag !